Toto je záhlaví Vašich stránek. Text můžete změnit v administraci v 'Nastavení stránek'.
Hřiby a Kněhyně 2007 134.jpg
Několik tipu na dovolenou nevyšlo a taky letos nemůžu na sluníčko, a proto jsem si zamluvila poslední místo ve výletu na sever... uvidíme...
Fort William (An Gearasdan ve Skotské gaelštině) je téměř desetitisícové město ve Skotsku v pohoří Highlands, ležící při jezeru Loch Linnhe a téměř na úpatí nejvyšší hory Velké Británie Ben Nevis. Město bývá první zastávkou turistů při objevování severního Skotska a zároveň konečnou zastávkou známé turistické trasy West Highland Way.

Hanoj, Ha Long,Hai Phong, Hue,Da Nang, Saigon, Mekong... zní to jako tajemné zaříkavadlo..
Vietnam - to byla cesta do úplně jiného světa, kolem bylo ještě vidět památky na válku (i když džungle dělá zázraky)...
Pár střípku... všude záplava kol a malých skutrů a rikš /auto byl malý zázrak/ a provoz při mizivém osvětlení v noci, to bylo dobrodružství (dopravní nehody jen pár odřenin..)
Jednou jsem šla brzo ráno na trh blízko našeho hotelu, z místního rozhlasu hrála hudba a všude v parcích byli cvičící lidé (taiči) všeho věku, jezdili jsme zelenou krajinou s rýžovými poli, vypadalo to velmi romanticky, ale nepředstavitelné namáhavá práce bez techniky,
Přijeli jsem do jednoho hotelu, kde v pokojích byla díra ve zdi na rušnou křižovatku a teprve montovali klimatizaci, aby průvodce uklidnil nespokojené zákazníky, nechal nás odvést na pláž k moři. Vlála černá vlajka a vlny aspoň 5 metrů, ale pro nenasycené suchozemce to byl vrcholný zážitek (když jsme se vrátili do hotelu, klimatizace byla zabudována a všude voněla čerstvá malta)
Vydali jsem se na procházku večerní Hanoji, nápis našeho hotelu svítil do dálky, přece se nezabloudíme, touláme se uličkami, jednopatrové domky mají jednu otevřenou velkou místnost, která přechází na ulici, lidé tam jedí, čtou, baví se mezi sebou i se sousedy a kolemdoucími a kolemjedoucími...taková pohoda, jdeme kolem a jsme z toho vedle... v tom se najednou spustí pravý tropický liják a za chvíli jdeme ulicí po kolena ve vodě, vypadne elektřina a my kolem všude cítíme hemžení neviditelných lidí, protože tam smetají odpadky do odtoků pod chodníky, v lijáku, když stoupla voda, raději nedomýšlet v čem se brodíme, promočení a kost jdeme někam do neznáma (tehdy jsem se docela bála).
Chodili jsme po trzích, záplava cizokrajných věcí, všude moněly doutnající tyčinky, lidé jsou milí a usměvaví, zvláště šel -li s námi náš otesánek (s postavou tvořenou z klasiky vepřo knedlo zelo a pár piv) ppro místní znamená tlustý člověk bohatý a nosící štěstí... Jednou jsem s ním jela v rikše (náš dopravce se ale nadřel) a lidé v ulicích se na nás usmívali a mávali, jako bychom byli filmové hvězdy...

Ha Long

Dračí zatoka

Eiger - severní stěna

Obraz, který se neustále opakuje v tisku a televizi - rozrušení lidé s dalekohledy před očima, kteří napjatě a upřeně hledí vzhůru téměř svislou skalní stěnu Eigeru, kde se jako mravenci pohybují postavy, zatímco se nad strmým, 3970 metrů vysokým štítem stahují mračna.

Severní stěna Eigeru se tyčí do výše 1800 metrů, nachází se v Bernských Alpách a poprvé byla alpinisty zdolána v roce 1938. Poté si vyžádala bezpočet obětí mezi horolezci, kteří podcenili její nebezpečí. Stále se lze dočíst zprávy o smrti na Eigeru, kdy už ani vrtulníky nic nesvedou. Dodnes je považována za jednu z nejzajímavějších a nejobtížnějších alpských stěn. Přesto  nebo právě proto jakýmsi magickým kouzlem láká tragédiemi obestřená stěna Eiger nové a nové odvážlivce.

Mönch- Jungfrau

Představte si stoupání po mohutných stupních. Turistické středisko Grindelwald leží v nadmořské výšce více než 1000 metrů. Nad ním se tyčí Eiger se svými 3970 metry. Když šťastlivec, který vystoupal až na vrchol jeho štítu, pohlédne jihozápadním směrem, spatří Mönch (mnich), který je o dalších 129 metrů vyšší. Po jeho boku se tyčí Jungfrau (panna) - ta vyrostla ještě o 60 metrů výše k nebi. K Jungfrau se ale lze přiblížit s menší námahou, než ke dvěma předchozím: od roku 1912 je v provozu ozubená pozemní lanovka, která vede tunelem až do výšky 3464 metrů na horské sedlo Jungfrau, nad nímž je o dalších 100 metrů výše observatoř, která dohlíží mj. i na turistický ruch kolem sebe.

První návštěva  v roce 90 vyšla skvěle, lanovka horou  Eiger nás dopravila spolehlivě,nádherné počasí, nekonečné výhledy, všechno jsem očekávala, největší překvapení mě ale čekalo ve stanici v sedle Jungfrau, měli tam záchody i pro vozíčkáře...

V roce 2006 je Grindelwald přeplněn turisty, Japonci tady mají dokonce své zastupitelství a náš světa znalý průvodce docela vymazal krásu, kouzlo a dramatičnost tohodle místa a  důvěrně  mi sděluje, že tady zajíždějí vždycky, protože tu jsou bezplatné záchody...

Ota Pavel: Výstup na Eiger

Eiger

Jeden slunečný týden v listopadu v krajině kolem řeky Arno mě vzal za srdce, tady bych mohla žít, říkala jsem si, jen na horké léto bych odjížděla do Finska...

Toskánsko Itálie

Krásná země...

hory jako ve Švýcarsku, ale bez záplavy turistů, za sluníčka jsou náhorní planiny plné barev, jahodové plantáže  před Bergenem /Golfský proud/, pro nás slunečný!! nejdeštivější Bergen, fjordy plné vodopádů, ledovec...

Lidé dostávají dotace na život na severu země, aby se všichni neodstěhovali na pohodlnější a civilizovanější jih. To je taky jeden z důvodů, proč Norsko není v EU, o dotace by přišli.

Protože tam byl život vždycky tvrdý, platí tu dodones nepsaná pravidla: do oken dávají na noc světla, aby bloudící tmou trefili,majetek je soukromý, ale v nouzi můžeš použít všechno, když odcházíš, musí být všechno tak, jak jsi přišel, není špatné počasí, ale nevhodné oblečení...

V úvodních tonech Hoppipolly od Sigur Ros vždy slyším kapky v jeskyni ledovce, kam jsme nakukovali ...

Nansen, Amundsen, Fram... v dětství jsem příběhy z jejich života stokrát prožila s nimi, Fram nakonec zakotvila v Oslo, kde kolem ní postavili budovu, ve které je museum norských námořních plaveb... když procházíte podpalubím Framu, pouštějí k tomu zvuky praskajícího ledu, které museli námořnící poslouchat, když Fram zamrzl v driftujícím ledu, je to docela deprimující .

Thor Heyerdahl...

Cesta trolů.jpg
Náhorní planiny.jpg

Poprvé Benátky oslavily karneval v roce 1162, když dóže Vitale Michiel II rozprášil Ulrica z Aquileie, který musel poslat do Benátek býka a 12 vepřů. Dóže vepřové maso dal chudým lidem. To se opakovalo rok co rok,  až do roku 1200.
V 18. století karneval začínal 26 prosince, když mětská vláda dovolila, aby lidé nosili masku. Už v minulosti Benátky měly mnoho divadel a všichni, bohatí a chudí na karneval šli do divadla. Díky maskám byli všichni stejní a chudáci mohli si povídat se šlechtou.
V noci šlechtici tancovali ve svých palácích, kde dámy s maskami mohly klidně vidět svoje milence.

V roce 1608 benátská vláda stanovila některá pravidla o  používání masky:
. V noci bylo zakázano chodit s maskami

. Bylo zakázano jít do kostela v masce

. Prositutky nesměly mít na sobě masku

. I muži, kteří šli za prostitutkami nesměli mít na sobě masku

. Lide mohli mít na sobě masku jen na karneval

Karneval skončil v roce 1797, když Napoleon dal  Benátky Rakousku. Až v roce 1979 karneval se vrátil.

Tyhle informace jsou zaručené, protože jsou přímo do zdroje.

giuliano.blog.iDNES.cz
O literature, o knihach, o cestovani

Karnevalové masky 083.jpg
Karnevalové masky 088.jpg
Karnevalové masky142.jpg
To už odcházíte?
Name
Comment
Or visit this link or this one